Biuletyn Informacji Publicznej

www.kielce.uw.gov.pl

Kontrole prowadzone przez Świętokrzyski Urząd Wojewódzki

Kontrola problemowa w Urzędzie Gminy w Piekoszowie

Urząd Gminy w Piekoszowie

Podmiot kontrolujący: Wydział Finansów i Budżetu
Data kontroli: 14.10.2013

Zakres kontroli i okres objęty kontrolą:
1) sprawdzenie czy organ wykonawczy Gminy przestrzega wymagań określonych w przepisach ustawy Kodeks postępowania administracyjnego oraz w przepisach wykonawczych, w odniesieniu do sposobu przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków,
2) sprawdzenie czy organ wykonawczy przestrzega przepisów ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi przy wydawaniu zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, decyzji o cofnięciu zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych oraz decyzji potwierdzających wygaśnięcie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych,
3) sprawdzenie sposobu przyjmowania, przesyłania i niszczenia wniosków o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
4) sprawdzenie trybu wydawania zarządzeń Wójta Gminy Piekoszów,
5) sprawdzenie czy został opracowany plan finansowy zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami, przyjmując jako podstawę dla tego planu kwotę dotacji przyznanych na ten cel w danym roku budżetowym oraz wielkość dochodów związanych z realizacją tych zadań, które podlegają przekazaniu do budżetu państwa,
6) sprawdzenie czy zmiany kwot dotacji celowych przyznanych na w/w zadania decyzjami Wojewody, zostały we właściwy sposób wprowadzone do planu finansowego,
7) ustalenie wysokości wydatkowanych środków z przyznanej kwoty dotacji celowej,
8) sprawdzenie czy w przypadku nie wykonania w całości lub części zadania lub zadań dokonano zwrotu odpowiedniej kwoty dotacji w terminie określonym przepisami prawa,
9) porównanie danych wykazanych w sprawozdaniach Rb-50 – „Półroczne/roczne sprawozdanie o dotacjach i wydatkach budżetowych z wykonania zadań z zakresu administracji rządowej” z danymi wynikającymi z prowadzonej ewidencji księgowej,
10) ustalenie czy Gmina pobiera dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej, a w przypadku stwierdzenia tego faktu, sprawdzenie terminowości ich przekazywania na subkonto dochodów budżetu Wojewody,
11) zbadanie prowadzonych postępowań przetargowych ze środków budżetowych pod kątem poprawności stosowania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych,
12) zbadanie realizacji zadań w zakresie prowadzenia ewidencji ludności, wydawania dowodów osobistych, rejestracji stanu cywilnego, orzekania w sprawach zmian imion i nazwisk.

Pliki do pobrania

Metryka strony

Data publikacji : 20.05.2014
Data wytworzenia : 20.05.2014
Rejestr zmian
Wytwarzający / odpowiadający:
Świętokrzyski Urząd Wojewódzki w Kielcach
Osoba publikująca: Dorota Furmańska
Autor : Dorota Furmańska