Zadania Wieloosobowego Stanowiska ds. Katastru i Scaleń Gruntów Rolnych
Do zakresu działania Wieloosobowego Stanowiska ds. Katastru i Scaleń Gruntów Rolnych należy w szczególności:
1. Podejmowanie decyzji administracyjnych I instancji w sprawach określonych w ustawie Prawo geodezyjne i kartograficzne oraz sprawowanie funkcji organu wyższego stopnia w rozumieniu przepisów kodeksu postępowania administracyjnego w stosunku do organów administracji geodezyjnej i kartograficznej.
2. Uzgadnianie projektu założenia bądź modernizacji ewidencji gruntów i budynków.
3. Zarządzanie przeprowadzenia okresowych weryfikacji danych w operacie ewidencji gruntów i budynków, w krótszych odstępach czasowych niż określone w § 54 ust. 2 i 4 rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków.
4. Wykonywanie zadań organu II instancji w sprawach ewidencji gruntów i budynków oraz gleboznawczej klasyfikacji gruntów.
5. Merytoryczna ocena zasadności wykonania prac geodezyjnych związanych z regulacją stanu prawnego nieruchomości zleconych przez spółdzielnie mieszkaniowe. Rozpatrzenie wniosku spółdzielni w sprawie refundacji kosztów za wykonanie tych prac.
6. Rozpatrywanie spraw związanych z wydanymi w latach 1975 – 1982 przez Wojewodę decyzji w sprawach scalania i wymiany gruntów poprzez:
a) udzielanie wyjaśnień w indywidualnych sprawach związanych ze scalaniem i wymianą gruntów przeprowadzanych w latach 1975-1982,
b) wydawanie duplikatów decyzji wydanych przez Wojewodę dotyczących zatwierdzenia projektów scaleń i wymian gruntów.
7. Kontrola zadań z zakresu ustawy o scalaniu i wymianie gruntów wykonywanych przez starostów oraz wykorzystania przyznanych im środków na prace geodezyjno – urządzeniowe.
8. Wykonywanie zadań organu II instancji z zakresu scalania i wymiany gruntów rolnych.
9. Wykonywanie zadań wynikających z ustawy o uruchamianiu środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej przeznaczonych na finansowanie wspólnej polityki rolnej, dotyczących scalania gruntów rolnych w tym przygotowywanie projektów porozumień dotyczących uruchomienia wyprzedzającego finansowania operacji, kontrola realizacji porozumień i wydatkowania środków przeznaczonych na wyprzedzające finansowanie
10. Opiniowanie uchwał organów samorządowych w sprawach dotyczących zakresu działania wieloosobowego stanowiska pracy.
11. Współpraca ze Stanowiskiem ds. Obsługi Administracyjno-Organizacyjnej w sprawach związanych z planowaniem i realizacją budżetu wojewody w zakresie działalności Inspekcji,
12. Współpraca przy opracowywaniu informacji, analiz, ocen i opinii w sprawach dotyczących zakresu działania wieloosobowego stanowiska pracy.
Metryka strony
Świętokrzyski Urząd Wojewódzki w Kielcach